Monika Dyszy (pedagog, logopeda)
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych Akademii Świętokrzyskiej. Nauczyciel dyplomowany.
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych Akademii Świętokrzyskiej, logopedię, oligofrenopedagogikę z metodami pracy korekcyjno – kompensacyjnej, a także pedagogikę sądową z mediacją na GWSP w Mysłowicach. Jest nauczycielem dyplomowanym.
Prowadzi terapię indywidualną i grupową (logopedyczno-pedagogiczną) w kilku szkołach i przedszkolach. Ma doświadczenie w pracy rewalidacyjnej z dziećmi z autyzmem, zespołem Aspergera, zespołem Downa i afazją. Prowadzi również terapię indywidualną osób dorosłych z zaburzeniami mowy- afazją.
Ponadto zajmuję się profilaktyką logopedyczną, diagnozą i terapią wad wymowy i zaburzeń mowy oraz pracą z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. Uczestniczyła w szeregu konferencji w zakresie niepełnosprawności i edukacji oraz autyzmu. Szkoleniach w zakresie diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zespołem Aspergera, afazji ruchowej dzieci, zaburzeń mowy.
Swoje umiejętności poszerza systematycznie w zakresie rozumienia czynnościowych i organicznych mechanizmów zaburzeń rozwoju mowy: diagnozy i terapii o także kryteriów diagnostycznych u dzieci ze spektrum autyzmu, mutyzmu, Zespołu Aspergera, ADHD.
W pracy terapeutycznej posługuje się wieloma metodami i narzędziami, które dobiera odpowiednio do potrzeb i możliwości osoby z którą pracuje. Kształci się także z zakresie specyficznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej dzieci doświadczających przemocy.
Prywatnie jest miłośniczką muzyki, dobrej kuchni oraz egzotycznych podróży,
W Fundacji FRiPP zajmuje diagnozą i terapią logopedyczną i pedagogiczną.